Friday, February 18, 2011

【日本】來自王小花飛驒高山的明信片


王小花要去合掌村之前,我請她帶個飛驒娃娃回來給我。結果,飛驒娃娃忘在旅館,所幸還有寄了張明信片回來。

明信片是這樣寫道:
Dear B,
Nice Weather, Beautiful snow flake and sweet township in mountain areas are making minds more "pure" and "Clean". Wish you were here with me.
Today is Valentine's Day. As you knew well, Japanese has a lot of commercial activites for this to steal money from you. ha. we bough a box of chocolate for you. Peace. J on Feb.14.2011

這傢伙自從跑去結婚之後,就不知道該怎麼說。一定要這樣曬幸福嗎?還買了盒巧克力給我呢!真不知道該說什麼。不過,既然是美好的心意,我就收下了。

印象中,好像沒有看過日本的雪呢!小小的城鎮,安靜的白色世界,然後,泡著溫泉,我想,一定很愜意!真是令人羨慕呢!

延伸閱讀:
工頭堅的[日本 岐阜 大野郡] 白川鄉合掌造集落/合掌村的冬日

No comments: